Benchmark ja kehityspolku
Benchmark-selvitykset
Benchmark-selvitys antaa hyvän pohjan yhtiönne sijoittajaviestinnän tilan analyysiin kilpailijoihin tai muihin toivomiinne verrokkiyhtiöihin verrattuna. Selvityksen pohjalta on helppo lähteä suunnittelemaan tulevaa kehityspolkua.
Näin benchmark-selvitys kanssamme etenee:
1. Valitaan verrokkiyhtiöt
Sijoittajaviestintäänne verrataan kolmeen valitsemaanne yritykseen. Tarvittaessa valitsemme ne puolestanne.
2. Benchmark-selvityksen osa-alueet:
1) Kielen ja julkaistun sisällön selkeys
2) Väitteiden todentaminen faktoilla
3) Ison kuvan rakentuminen, havainnollistaminen
4) Sijoittajaviestintään käytettävät sosiaalisen median kanavat
5) Aktiivisuus sosiaalisessa mediassa sijoittajaviestinnän näkökulmasta
6) Sisältöjen monimuotoisuus somessa sijoittajaviestinnän näkökulmasta

3. Tulokset
Lopputuloksena saatte selkeän nykytilan analyysin verrattuna verrokkiyhtiöihin ja sijoittajaviestinnän kehityspolun.
Sijoittajaviestinnän kehityspolku
Kun benchmark-selvitys on tehty, jatketaan työtä sijoittajaviestinnän kehityspolkua eteenpäin. Matkalla asetetaan tavoitteet, mittarit ja määritetään muut kehitysaskeleet sijoittajaviestintään vuodeksi.
Näin etenemme
1. Ehdotus sijoittajaviestinnän kehityspolusta
Perustuen benchmark-selvitykseen ja asiantuntijanäkemyksiimme luomme kehityspolun tulevaan. Kehityspolku käydään läpi yhteisessä työpajassa.
2. Työpaja
Työpajassa käydään läpi pohjatyön lisäksi sijoittajaviestinnän tavoitteet. Tavoitteiden pohjalta rakennetaan mittaristo kehityksen seuraamiseen.
3. Kehityspolku vuodeksi
Työpajan jälkeen saatte tarkennetun sijoittajainformaation kehityssuunnitelman vuodeksi eteenpäin. Uniikilla dashboard-lomakkeella kuvata kehitystyön tuloksia pitkin matkaa.